Neu

karl_frontkarl_back
»ein strumpf wächst durch den tisch«
Ulf Stolterfoht, Iris Drögekamp, Thomas Weber
LP, October 2019, Karlrecords
An engaging and intriguing radio drama by the German poet Ulf Stolterfoht (directed by Iris Drögekamp and Thomas Weber) with music by the Kammerflimmer Kollektief. (…)

nico
»Nico – Wie kann die Luft so schwer sein
an einem Tag an dem der Himmel so blau ist«
Herausgeber: Manfred Rothenberger und Thomas Weber – in Zusammenarbeit mit dem Institut für moderne Kunst Nürnberg, starfruit publications, 624 Seiten mit 92 Farb- und 134 s/w-Abbildungen, ISBN: 978-3-922895-34-3
»Sie läuft ja wie ein offenes Rasiermesser durch die Welt« (Harald inHülsen):
Die Sängerin und Schauspielerin Nico (1938 – 1988) war erstes deutsches Supermodel, Akteurin in Fellinis ›La Dolce Vita‹ und Teil von Andy Warhols Factory. Ihr düsteres Timbre prägte Songs wie ›Femme Fatale‹ und ›All Tomorrow’s Parties‹ auf dem legendären Debütalbum von Velvet Underground, ihre Soloplatten vermessen den Raum zwischen Schall und Wahn, Suizidalität und Sucht.
Nico ist Pop und zugleich war ihr das ›Populär-sein‹ immer egal, ihr Werk ist geprägt von einem selbstzerstörerischem Lebensstil und einer radikalen künstlerischen Praxis ohne Rücksicht auf die jeweils dominierenden Zeitströmungen – Niemandsland-Folklore from who the fuck knows where.
Dieses Buch enthält viele erstmals auf deutsch veröffentlichte Nico-Interviews, rare Fotografien, Platten- und Konzertreviews, Erinnerungen von Freunden und Weggefährten, sowie zahlreiche Beiträge zeitgenössischer Künstler, Autoren und Musiker wie Heike Aumüller, Julian Cope, Dietmar Dath, Franz Dobler, Juliane Liebert, Jonathan Meese, Rosemarie Trockel und Ulf Stolterfoht.
The singer and actress Nico was the first German supermodel, she was muse of Andy Warhol and Federico Fellini, participated in numerous independent films by Warhol and Philippe Garrel, was friends with Brian Jones, Jimi Hendrix, Bob Dylan, Leonard Cohen, Lou Reed, John Cale, Iggy Pop, Patti Smith and Jim Morrison. With her sombre timbre Nico coined songs like ›Femme Fatale‹ and ›All Tomorrow’s Parties‹ by Velvet Underground and with ›The Marble Index‹, ›Desertshore‹ and ›The End …‹ released a record trilogy between sound and delusion, suicidality and addiction. A limiting case of the artistic, musical and performative categorisations of her time, Nico was Pop but at the same time ›to be popular‹ didn’t mean anything to her. With her crossings between genres, Nico played a key role in the subculture of the 1960s, 1970s and 1980s and has since become an important point of reference for many artists. This book contains numerous Nico interviews published for the first time in German, rare photographs, important record and concert reviews, interviews with companions, as well as contributions by contemporary artists, musicians and authors, which illuminate Nico’s work from different perspectives and make it a new experience.

KR062 Cover_2000
ERNSTALBRECHT STIEBLER – REWORKS
Reworks of compositions by the German minimalist composer feat. Kammerflimmer Kollektief, J. Guffond, F. Bretschneider, Bérangère Maximin & Phonosphere
LP, 2019, Karlrecords
»Way, way out-there post-rock-free-jazz-electronica freakout, which demands to be blasted at full volume.« Joe Muggs, bandcamp daily

filmplakat
OLANDA
a Film by Bernd Schoch
February 8, 2019: world premiere at the 69th Berlinale in the FORUM section
(…)

taawwhnawnctcu
»THERE ARE ACTIONS WHICH
WE HAVE NEGLECTED AND
WHICH NEVER CEASE TO CALL US.«
Kammerflimmer Kollektief
CD, LP, DL, 2018, Bureau B
(…)
weiss